Nepál-India 2013

Friss topikok

  • msebalogh99: nagyon bonyolult felvenni! (2011.12.19. 18:57) Közkívánatra
  • hegyifarkas2: @msebalogh99: Szeretnénk egy száris képet is Rólad! Bea Gyuri (2011.11.27. 14:02) Videók
  • msebalogh99: @hegyifarkas2: Doki, ne haragudj, annyira kretén vagyok. Véleltenül kimoderáltam a kommentedet a v... (2011.11.22. 17:37) Raxaul-Delhi
  • S.Z.I.: Sziasztok! Előre is elnézést az off kérdésért. Arról lenne szó, hogy épp Indiáról és az ottani eg... (2011.11.07. 10:58) Jó és rossz dolgok
  • baphomet: @msebalogh99: No meg arról nem is beszélve, hogy ha az ember azt hallja, hogy OK, Ok, hogy távoli ... (2011.11.06. 12:43) Fotók a vasúti sínek melletti negyedből (nov. 1.)

Még egy nap

Teravagimov 2013.11.12. 15:24

Dél körül kaptam a hírt Emesétől, hogy meghalt az az egy hónapos tüdőgyulladásos kisfiú, akiről írt a tegnapi bejegyzésében. Amúgy is egy kicsit zaklatott hangulatban voltam, mert nemrég tértem vissza a vasúti sínek melletti nyomornegyedből, ami egyébként fotós-szemmel nézve nagyon hálás hely, de most a végén pont belebotlottam egy disznóölésbe, összekötözött lábú, visító malaccal, narancssárgára festett nagy disznóval, kibomló belekkel. Sok mindenhez hozzá vagyok szokva, de az ilyesmit nagyon rosszul viselem. Ilyenkor persze vívódik bennem a fotós, aki ottmaradna és fotózná az eseményeket, és a mimóza, aki elfordítaná a fejét és otthagyná az egészet. Mimóza vagyok, pár perc után el is jöttem. Ezután jött a hír a kisfiú haláláról, ami egyenesen sokkolt. Hiszen skót barátunk, Paul előző este azt mondta, hogy amúgy jól van a srác, ha megkapja az ellátást, akkor túl fogja élni. Emese szerint annyit vacakoltak azzal, hogy akkor fizeti-e valaki a kezelést, hogy már túl késő volt. Bevonultam a szobánkba, egy kicsit egyedül akartam lenni a délelőtti zsivaj után, amiben a nyomornegyedben részem volt. Aztán pár perc múlva megint jött Emese, hogy mégis él a kisfiú. Egy pillanatra már kezdtem volna örülni, de aztán Emese folytatta a mondatot, hogy a kisfiú él, csak azért mondta valaki, hogy meghalt, mert összecserélték a másik egy hónapos, tüdőgyulladásban szenvedő fiúcskával, akivel egyszerre hozták be. Ő halt meg. Szóval ha nem is a „mi” kisfiúnk, de mégis csak meghalt egy kicsi emberke tüdőgyulladásban, nyilván azért, mert későn került be a kórházba. Egy kis nyugalomra vágytam ezek után, így fogtam magam, és megint kisétáltam Sundarpurba, a leprásokhoz. Beültem a szövőházba, ahol a szép színes ruhákba öltözött asszonyok a földön ülve kézzel hajtják a kis szövő- vagy fonógépeiket, közben csevegnek, ahogy bárhol máshol is tennék. Időnként rám néznek és mondanak egymásnak valamit, majd hangosan felkacagnak. Nem értek semmit a beszélgetésükből, de nyilván rajtam nevetnek, és ez jól is van így, én is velük nevetek, erre még jobban nevetnek. Ők rajtam, én rajtuk és magamon, jól kinevetjük ezt a hülye világot. Majdnem sötétedésig üldögéltem közöttük, aztán visszasétáltam a kórházba, útközben még leültem egy háznál, ahol a gazda éppen a bivalyának aprított vacsorát. A bivaly egy kicsit megijedt tőlem, mikor vakuval készítettem pár fotót, de a férfi olyan szeretettel paskolta meg a nyakát, hogy gyorsan megnyugodott. Sötétben értem vissza. Megint eltelt egy nap.

Címkék: Címkék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://basecamp.blog.hu/api/trackback/id/tr875629324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása