Nepál-India 2013

Friss topikok

• msebalogh99: nagyon bonyolult felvenni! (2011.12.19. 18:57) Közkívánatra
  • hegyifarkas2: @msebalogh99: Szeretnénk egy száris képet is Rólad! Bea Gyuri (2011.11.27. 14:02) Videók
  • msebalogh99: @hegyifarkas2: Doki, ne haragudj, annyira kretén vagyok. Véleltenül kimoderáltam a kommentedet a v... (2011.11.22. 17:37) Raxaul-Delhi
  • S.Z.I.: Sziasztok! Előre is elnézést az off kérdésért. Arról lenne szó, hogy épp Indiáról és az ottani eg... (2011.11.07. 10:58) Jó és rossz dolgok
  • baphomet: @msebalogh99: No meg arról nem is beszélve, hogy ha az ember azt hallja, hogy OK, Ok, hogy távoli ... (2011.11.06. 12:43) Fotók a vasúti sínek melletti negyedből (nov. 1.)

2009. július 23-24. Budapest – Bécs – Dubai – Johannesburg – Crocodile Bridge

Teravagimov 2009.07.26. 11:33

Dél-Afrikába el lehet jutni gyorsabban is, mint ahogy most mi tettük. Bécsbe autóval, onnan repülés Dubaiba, majd közel 6 óra várakozás után Johannesburgba. Dubaiban szerettünk volna kimenni a városba, az ott élő Várszegi Gyuri barátom ki is jött volna értünk a reptérre, de sajnos nem sikerült a dolog. Állítólag 8 óránál rövidebb átszállási idő esetén nem adnak vízumot.

Johannesburgban átvettük az autónkat, majd 12:20-kor már indultunk is... a rossz irányba. Mire rutinos utazókként észrevettük, hogy kelet helyett nyugat felé száguldunk az autópályán, már meg is tettünk mintegy 50 km-t. Megfordultunk, majd 2 óra körül ismét a reptérnél voltunk, és immár valóban elindultunk a Kruger Nemzeti Park felé. Így már egy kicsit kétséges volt, hogy 6-ra elérünk-e a közel 450 km-re lévő Crocodile Bridge nevű bejárathoz. Feltehetően még nagyobb aggodalommal figyeltük volna az órát, ha tudjuk, hogy a nemzeti park bejáratát nem 6-kor, hanem fél 6-kor zárják be. Ez után elvileg már nincs belépés másnap reggelig. Tovább nehezítette a helyzetünket, hogy a nagy sietségben nem váltottunk helyi fizetőeszközt, azaz randot, és az autópályán az első fizetőkapunál ezzel a díjat beszedő fiatalembernek komoly fejtörést, a mögöttünk várakozóknak pedig komoly bosszúságot okoztunk. Végül úgy oldottuk meg a helyzetet, hogy egy szimpatikus helyi fickó beült az autónkba és eljött velünk az első benzinkútig, ahol kisebb nehézségek árán szereztünk randot, kifizettük a díjat, a srác pedig gyalogszerrel visszaindult a szolgálati helyére. Pénzünk még mindig nem volt, mert épp csak annyi randot szereztünk, amivel ezt a kérdést megoldottuk. Nekem a következő benzinkútnál már nemcsak pénzem nem volt, de egy bankkártyával is szegényebb lettem, hála egy vicces bankjegyautomatának. Remek hangulatban suhantunk tovább a Kruger felé, ahová végül -Gábor időnként hajmeresztő gyorshajtásának köszönhetően - 18:15-re érkeztünk meg. Szerencsére beengedtek a Crocodile Bridge nevű táborba, így szállásunk már volt. Ellenben ennivalónk nem, mert a tábor egyetlen kis boltja mát zárva volt. Hogy az éhséget egy kicsit nehezebben viseljük, körülöttünk mindenhol kerti sütés-főzés zajlott. Komolyan fontolóra vettük annak lehetőségét, hogy kivárjuk, amíg a főzőcskézők nyugovóra térnek, majd összeszedjük a félig elrágott kenyérdarabokat. Ehelyett végül én elfogyasztottam vacsorára egy rágógumit, majd leöblítettem kedvenc helyi italunkkal, a tápláló, cukor- és koffeinmentes TAB nevű üdítővel.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

msebalogh99 2009.07.26. 22:24:22

Nagyon büszke vagyok rátok. Ügyesek vagytok.